Rabu, 23 Disember 2009

Isnin, 21 Disember 2009

HUKUM BAGI YANG PONTENG



untuk murid-murid sekolah....
kalo ponteng dapat rotan...
tak dari pengetua dari guru disiplin....

untuk menteri-menteri dan senator-senator....
kalo ponteng dapat apa...?
Tuan Speaker nak rotan buntut-buntut mereka...
Atau
Pengetua Najib yang akan merotan mereka di Dataran Merdeka...?


Ahad, 15 November 2009

KERJA OZZY OSBOURNE


Abu Hasan temui bangkai merpati tanpa kepala

JITRA 14 Nov. - Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Siputeh, Datuk Abu Hasan Saraf membuat laporan polis selepas menemui bangkai seekor burung merpati tanpa kepala di depan pintu rumahnya, di Taman Desa Damai di sini.

Laporan dibuat di Balai Polis Jitra kira-kira pukul 1 pagi ini kerana khuatir mengenai keselamatan diri dan ahli keluarganya.

Beliau menyifatkan kehadiran bangkai itu sebagai simbolik ugutan daripada pihak tertentu berpunca daripada kemelut kedudukan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kota Siputeh yang kini hangat diperkatakan.

"Sudah empat penggal saya menjadi wakil rakyat, inilah pertama kali kejadian seumpama ini berlaku. Saya dan keluarga berasa tidak sedap hati dengan perkara ini.

"Saya percaya kepala bangkai burung itu dipotong dan kemudian dicampakkan di hadapan pintu rumah. Mungkin ia dilakukan oleh pihak tertentu disebabkan politik dengan mengambil kira situasi semasa.

"Saya tidak menuduh sesiapa dan menyerahkan kepada polis untuk menjalankan siasatan," katanya ketika ditemui di kediamannya di sini hari ini.

Abu Hasan memberitahu, beliau menyedari kehadiran bangkai burung merpati itu selepas isterinya, Datin Sabariah Baharom, 46, menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) kira-kira pukul 12.10 malam.

Ketika itu menurutnya, kesemua ahli keluarga tiada di rumah kerana menjalankan urusan masing-masing.

"Selepas isteri saya pulang kira-kira pukul 7 petang semalam, dia terlihat bangkai burung merpati itu tetapi pada mulanya tidak mahu mengendahkannya.

"Bagaimanapun dia berasa tidak senang hati dan menjadi gelisah lalu menghantar SMS kepada saya," katanya.

Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Supritendan Sawaludin Hamenudin ketika dihubungi Mingguan Malaysia mengesahkan menerima laporan kes berkenaan.

Dalam perkembangan berkaitan, Abu Hasan berkata, beliau masih menerima elaun wakil rakyat sekali gus membuktikan kerajaan negeri tetap mengiktirafnya.

"Kalau tidak mengiktiraf saya, mengapa kerajaan negeri terus membayar elaun wakil rakyat sejak kedudukan kerusi Kota Siputeh menjadi pertikaian mulai Ogos lalu? Ini membuktikan saya diiktiraf sebagai ADUN," katanya.




p/s... ni mesti keja OZZY OSBOURNE!!!! ahahaha...

Jumaat, 6 November 2009

KEMBALI TERBANG


Gua Kena FLy...
Gua Kene Jumpa Tanah Borneo...
Gua Dah Terlalu Sial Untuk Terbang Ke Situ....
Dah Dekat 2 Tahun Gua Ulang Dan Balik Ke Tanah Borneo...
Gua Nak Bergurau Dengan Dahlia...
Gua Nak Belaian Nana...


nak buat macam ne dah tanggungjawab.. keje je la....

Khamis, 29 Oktober 2009

SAMBIL BERCINTA...




SEMALAM........

SAMBIL DATING, KAMI BERCINTA… SETELAH SEKIAN LAMA TIDAK BERDUA....

Kami Tonton PAPADOM AFDLIN….

GUA SAYANG BINI GUA…

Selasa, 13 Oktober 2009

Gua Rasa Tertipu..... 1MALAYSIA KENA LINGKUP!!

.

Harga Persona kat Saudi = SR 36,100
Harga Gen2 kat Saudi = SR 33,600
Harga Waja kat Saudi = SR 37,950

1 Saudi Riyal = RM 0.91

Maknanya harga Persona kat Saudi = RM 32,786 aje

Maknanya harga Proton Gen2 kat Saudi = RM 30,612 aje

Maknanya harga Waja kat Saudi = RM 34,576

ahaha... macam harga kereta kancil je... ahaha

source : ISUHANGAT.BLOGSPOT

Anti Sosial....





Dulu time gua muda2 orang ramai kata gua ni jenis anti sosial... tak campur masyarakat....
tapi walaupun kira gua dikategorikanoleh orang keliling jenis anti sosial.. gua masih tau sapa jiran gua... apa aktiviti kat kampus.. kat kampung gua.... gua campur jugak masyarakat.... bukan macam katak bawah tempurung....

Nak jadi cerita...Add Image

Gua pernah tegur jiran gua... baru-baru ni....
secara spontan.... dia tanya gua... "Lu Tinggal Mana....?"

aduh....... sesak paru-paru gua....

dah nak masuk setahun gua menjawat jawatan JIRAN dia....

dengan selamba... gua jawab... "Gua ni jiran lu... yang ade anak kecik tu.. pintu sebelah rumah lu..." lantas gua blah dengan sepalit kahak di hidung jiran gua.....

Gua Anti Sosial... atau.....

ahaha tergelak gua....

GLAM!



Lepas ramadhan ni gua terasa semangat GLAM ROCK....

poison, ratt, warrant, twisted sister, kix, cinderella, whitesnakes....

kalo gua dress-up glam.. huh... kalah bini gua.... WOW!!

GUA=GLAM!

Isnin, 28 September 2009

Pencerahan Minda ....


Langit Biru..
Langit Lapang...
Selapang PURSE GUA!
OH RAYA....!!!

Isnin, 14 September 2009

Selasa, 1 September 2009

TAIK MINYAK


Kesian Orang Minyak...
Agaknya...
Inilah yang dinamakan
SUMPAHAN ORANG MINYAK

Ahad, 30 Ogos 2009

Polis LEMBAB???

Polis mohon maaf, janji bertindak pantas - MALAYSIAKINI
Ogos 29, 09 2:09pm
Pihak polis telah memohon maaf kerana tidak mengambil tindakan pantas sewaktu berlakunya protes dan perarakan kepala lembu sebagai membantah cadangan pindahan kuil Hindu di Shah Alam semalam, kata exco kerajaan Selangor, Dr Xavier Jeyakumar.

Katanya, Ketua Polis Daerah Shah Alam Noor Azam Jamaluddin menyuarakan perkara itu kepada beberapa pemimpin Pakatan Rakyat dalam satu pertemuan pagi ini.

Menurutnya, Noor Azam menjelaskan bahawa pegawai yang ditugaskan di tempat kejadian adalah seorang pegawai junior.

"Jadi Noor Azam telah memberi jaminan bahawa tindakan akan diambil segera terhadap mereka yang bertanggungjawab (menganjurkan protes dan perarakan tersebut)," kata Jeyakumar yang bertanggungjawab menjaga halewhal bukan Islam di Selangor.

Menurut Dr Xavier, banyak laporan polis telah dibuat berhubung kejadian semalam.

"Banyak (laporan) dibuat oleh NGO, ahli majlis, Pemuda PAS, Pemuda PKR dan beberapa individu," katanya.

Pertemuan selama setengah jam itu diadakan di ibupejabat polis Shah Alam dan dihadiri oleh ahli parlimen DAP, Charles Santiago dan juga exco kerajaan Selangor, Ronnie Liu.

Semalam, kira-kira 50 penduduk yang membantah cadangan pemindahan kuil Hindu ke Seksyen 23 Shah Alam, telah berarak membawa kepala lembu ke bangunan pejabat kerajaan Selangor petang semalam.



Ahaha.. LEMBAB...?? KEMATU...??? BONEKA...??? JUMUD...??? nilai sendiri... ahaha

Khamis, 6 Ogos 2009

Payudara Terunggul...


Kenapa Mau yang Terunggul... Gua Suka Iklan ni... Ikhlas...
Kita Manusia semua sama...

Yang Laki..
Suka Yang Tegak...
Suka Yang Keras...
Suka Yang Panjang...
Suka Yang Liat...
Suka Yang Besar...
Suka Yang Kenyal...

Yang Perempuan...
Suka Yang Pejal...
Suka Yang Tegang...
Suka Yang Besar...
Suka Yang Montok...
Suka Yang Menganjal!!!

Papahal.. Iklan ni Betul-betul Ikhlas...

Sabtu, 1 Ogos 2009

Khamis, 30 Julai 2009

Gua Demam...


Demam Lagi...

KEjap On..
Kejap Off

Jumaat, 24 Julai 2009

Dahlia Hana Warded...


21 Julai Dahlia Warded...
22 Julai Dahlia Discharged...

Kena jangkitan pada sel darah putih....
ALhamdulllah semakin sihat dan TEMBAM!!

Jumaat, 17 Julai 2009

Jumaat, 10 Julai 2009

Syurga & Neraka


Ada Parti..
Ada Syurga..
Ada Neraka..
Parti Syurga..
Parti NEraka..

Pilihan Anda..

Ahaha... Tergelak Aku...

Khamis, 9 Julai 2009

SELAMAT DATANG BAHASA MELAYU.. BAHASA MALAYSIA... AKAN DATANG TULISAN JAWI!

Selamat Datang...
SElamat Kembali...
Jangan Pergi Lagi...
Jangan Tinggalkan Kami Lagi...

Semoga Berkekalan.....

Khamis, 2 Julai 2009

Gua Kagum...

Sears Tower unveils glass balconies on Skydeck (Yahoo! News)








Ahad, 21 Jun 2009

Jangan Pentingkan Diri... Tapi..KRONI!!!

Dr. M: Pemimpin Melayu pentingkan diri -Utusan Melayau

DR. MAHATHIR Mohamad bersalaman dengan bekas anggota-anggota perajurit yang hadir pada Mesyuarat Agung
Penubuhan Gagasan Melayu Perak (GMP) di Ipoh, semalam. - BERNAMA

IPOH 20 Jun - Tun Dr. Mahathir Mohamad kecewa dengan sikap sesetengah pemimpin Melayu yang masih keliru dalam perjuangan mereka sehingga meletakkan masa depan bangsa dalam keadaan yang tidak menentu dan gelap.

Menurut bekas Perdana Menteri itu, masalah tersebut berlaku kerana terdapat sebahagian pemimpin Melayu yang lebih mengutamakan kepentingan diri mereka daripada perjuangan membela bangsa, agama dan negara.

"Saya rasa cukup sedih apabila kita bercakap tentang jambatan baru ke Singapura, ramai yang menganggap ia tidak penting malah ada juga yang tidak tahu.

"Bagi mereka apa yang penting siapa nak jadi ketua cawangan, ketua bahagian atau nak jadi calon. Sebab itu kuasa Melayu terhakis. Kalau terus demikian, maka masa depan Melayu sangat gelap sekali," katanya ketika berucap merasmikan Mesyuarat Agung Penubuhan Gagasan Melayu Perak (GMP) di sini hari ini.

Hadir sama Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir dan Presiden GMP, Datuk Seri Mohd. Hilmi Ismail.

Dr. Mahathir berkata, kehadiran begitu ramai orang Melayu pada majlis berkenaan jelas sekali menunjukkan perasaan cemas dan insaf tentang masa depan mereka.

"Ini merupakan satu perasaan yang baik kerana kalau tidak insaf dan cemas, kita akan tidur. Orang Melayu memang macam itu, suka pada perkara yang mudah dan bila tidak ada buat apa-apa, mereka tidur," katanya.

Menurut beliau, orang Melayu mula bersatu selepas adanya cadangan penubuhan Malayan Union apabila menyedari ia akan menghakis kuasa raja-raja dan masa depan bangsa akan ditentukan oleh British.

Pada masa itu katanya, barulah timbul rasa cemas seperti sekarang kerana bimbang ia akan menamatkan riwayat bangsa Melayu.

Kata beliau, usaha menyatupadukan bangsa Melayu pada ketika itu adalah dengan menubuhkan UMNO untuk mempertahankan kedudukan mereka dan dalam keadaan cemas itu juga Melayu mempunyai kekuatan hasil perpaduan.

Jelas Dr. Mahathir, masalah timbul apabila begitu ramai orang yang hendak menjadi Yang Berhormat (YB) manakala golongan ulama dalam UMNO yang tidak ada tempat mula keluar parti.

Katanya, apabila Pas ditubuhkan, undi Melayu berkurangan kerana berpecah sesama sendiri tetapi ramai masih berpendapat Melayu akan terus menyokong UMNO apabila Barisan Nasional (BN) menang berkali-kali dalam pilihan raya.

"Bagaimanapun masa telah berubah apabila ada pemimpin yang mahu jadi YB kerana hendak menjadi Perdana Menteri, menteri dan siapa yang tak dapat tempat akan mendapat kontrak.

"Niat untuk perjuangan sudah tidak ada tetapi lebih kepada elaun YB dan kedudukan. Makin lama makin merosot minat perjuangan UMNO di kalangan pemimpin," katanya.

Menurutnya, apabila perjuangan asal parti diketepikan, minat untuk mempertahankan bangsa, agama dan tanah air akan runtuh dan hilang sama sekali.

"Bila utamakan kepentingan diri maka rakyat mula tolak UMNO dan buktinya pada 2008 kita kalah teruk. Orang Melayu yang kecewa pilih parti lawan bukan sebab sayangkan parti lawan tetapi mesej kepada pemimpin.

"Saya percaya masa depan orang Melayu gelap dan pilihan raya akan datang kita akan kalah jika mereka masih sanggup menjual diri kepada orang lain atau meneruskan sikap tamak," katanya.




Lepas ni Melayu satu Malaya pakat pangkah sama UMNO...
Pemimpin Melayu kena pentingkan kroni dari diri....
ahaha tergelak aku

Selasa, 16 Jun 2009

Konsep Tak Sedar Diri.....

Ramai khalifah di bumi mengamalkan konsep TAK SEDAR DIRI.....
Tak mampu... tapi nak jadi juga..nak buat juga... nak memiliki juga....

Konsep Tak Sedar Diri.... dah lama bertapak dalam diri, jiwa, naluri, otak...
Hembus-hembus pun tak keluar... tiup-tiup pun tak pergi....

Bila Nak Sedar Diri....

Sabtu, 13 Jun 2009

SElangor dah start macam gerombolan dah... Mane Bahasa Melayu.....

RM13,000 hadiah menanti pencipta lagu tema SPIES- HARAKAHDAILY
Muhammad Arif Ismail
Fri | Jun 12, 09 | 12:51:34 pm MYT

SHAH ALAM, 12 Jun (Hrkh) - Kerajaan negeri Selangor menawarkan hadiah wang tunai sebanyak RM13,000 dalam pertandingan mencipta lagu tema 'Spiritual, Physical, Intellectual, Emotional dan Social (SPIES) dan terbuka kepada semua rakyat Malaysia.

Iklan

Pertandingan ini meliputi kategori lagu terbaik dengan ganjaran wang tunai sebanyak RM5,000; lirik terbaik, RM5,000; vokal terbaik, RM2,000; persembahan terbaik, RM1,000 dan disertakan dengan sebuah piala iringan.

Pertandingan ini akan bermula iaitu tarikh hantar lagu pada 24 Julai ini dan pertandingan akan diadakan pada 16 Ogos 2009.

Menurut Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pendidikan, pengajian Tinggi dan Pembangunan Modal Insan, Dr. Halimah Ali, SPIES merupakan satu program pembangunan modal insan yang bertujuan untuk mewujudkan masyarakat cemerlang secara holistik.

"Sejajar dengan itu, Kerajaan Selangor melalui Jawatankuasa ini akan menganjurkan pertandingan mencipta lagu tema SPIES yang diadakan bertujuan untuk memilih lagu yang boleh merumuskan dan menghidupkan SPIES sebagai dasar pembangunan insan negeri Selangor.

"Menyebarluaskan kempen program ini dan elemen-elemen SPIES dapat dihayati serta menjadikan ia dekat dihati rakyat negeri ini.

"Selain itu, penggunaan muzik sebagai salah satu kaedah dalam penyampaian inti pati program mampu menarik minat orang ramai. Oleh itu, kepada mereka yang berminat menyertai pertandingan ini bolehlah menghubungi pihak sektretariat pertandingan," ujarnya.

Sekretariat Pertandingan Mencipta Lagu Tema SPIES, Nasyeed Edutainment Sdn Bhd, 23 Jalan Lawan Pedang 13/27, Tadisma Business Center, 40100, Shah Alam atau hubungi di talian 0355121352 fax 0355131351, event@nasyeed.com.Alamat email ini telah dilindungi dari spam bots, anda perlukan Javascript enabled untuk melihatnya - mns_




Dah tak guna BAHSA MELAYU.... nanti takut sepenggal je nanti....

Nak kempen macam mana....?



Jumaat, 12 Jun 2009

aku mau DARK SIDE OF THE MOON

SAIZ KAKI AKU DAH HABIS!!!

AKU MESTI BERJUANG UNTUK ACDC PUNYE PULAK ade gambo Angus Young TUUUU

Selasa, 9 Jun 2009

MURID-MURID DI MALAYA....

Kenapa sampai hari ni murid-murid di Malaya menjadi mangsa politik...
Mengapa.... jawi... bahasa malaysia... bahasa melayu... bahasa inggeris... bahasa melayu... bahasa inggeris.... lepas ni bahasa apa???

Bahasa URDHU, SANSKRIT,........ ahahah KESIAN

Kepala bebudak makin runcing.... KESIAN!!!!

Jesteru itu... MURID-MURID... HORMATILAH PEMIMPIN!!!!

Ahad, 7 Jun 2009

Haluan KIRI.....

Ntah kenapa aku suka baca article berhaluan KIRI....

Mungkin disebabkan aku ni KIDAL!!!?


ahaha....

tapi ape2 pun... minda aku dah lame terbuka... tak jumud lagi...

ahahahah

Selasa, 2 Jun 2009

Bumbung Runtuh.. Dosa Berat tuh...

Bumbung Stadium Gong Badak runtuh- Malaysiakini
Abdul Rahim Sabri | Jun 2, 09 11:03am
Bumbung utama Stadium Bolasepak Gong Badak, Terengganu yang dirasmikan oleh Sultan Terengganu tahun lalu, runtuh kira-kira jam 7.30 pagi ini.

Perkara itu disahkan oleh timbalan pengerusi Majlis Permuafakatan Rakyat Terengganu (Mampat), Tengku Ahmad Tengku Hussein ketika dihubungi hari ini.

Menurut lamanweb Mampat, kejadian itu mengakibatkan sebuah kereta kancul dan empat buah motosikal tertimbus.

stadium sultan mizan gong badak 020609Sementara itu, seorang wartawan sambilan - Sazali Mohd Nor - yang dihubungi Malaysia di tempat kejadian berkata, stadium yang berusia kira-kira setahun ini berkapasiti menampung kira-kira 50,000 penonton.

Menurutnya, stadium mempunyai dua bumbung - bumbung tinggi di sebelah kiri dan bumbung rendah di sebelah kanan.

Sazali berkata, yang runtuh adalah kesemua bahagian bumbung tinggi di sebelah kiri.

Sementara itu, sumber yang mengetahui mengenai projek tersebut, berkata beliau tidak terperanjat dengan kejadian tersebut.

Menurutnya, juruperunding-juruperunding yang terbabit dalam projek tersebut telah lama menyuarakan kebimbangan mereka tentang keadaan bumbung utama stadium yang dibuat oleh kontraktor asing.

"Walaupun sudah tahun memintanya dari kontraktor asng tersebut, difahamkan mereka masih belulm menerimanya," katanya.,

Sumber itu berkata, projek pembinaan stadium tersebut dijalankan di bawah penyeliaan Jabatan Kerja Raya.

Sementara itu, Bernama melaporkan, beberapa anggota bomba dan penyelamat serta Jabatan Pertahanan Awam (JPA3) dilihat memasuki bahagian bangunan yang runtuh itu bagi memastikan tiada mangsa yang terperangkap.

Menteri Besar Datuk Ahmad Said turut meninjau tempat kejadian pagi ini dan beliau dijangka mengadakan sidang akhbar di pejabatnya pada jam 4 petang ini.

Menurut beberapa saksi, runtuhan dipercayai bermula pada bahagian tengah stadium yang menempatkan bilik tetamu kehormat (VIP) dan tempat duduk utama termasuk pentas diraja.

Asmadi Hashim berkata ketika kejadian, beliau berada di rumahnya yang terletak kira-kira 400 meter dari stadium berkenaan.

"Saya mendengar satu letupan kuat dan menyangka ia adalah enjin kapal terbang kerana Lapangan Terbang Sultan Mahmud (LTSM) terletak berhampiran stadium itu," katanya.

Sementara itu, dua pekerja yang sedang memasang tiang lampu di sekitar stadium berkenaan terkejut selepas mendengar letupan berkenaan.

Mohd Zaidi Ahmad yang bekerja hanya kira-kira 300 meter dari tempat kejadian itu, kemudian bergegas bagi memastikan tiada yang terkorban.

Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin yang berharga RM270 juta dirasmikan oleh Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin pada 10 Mei tahun lepas.

Stadium berkenaan menjadi mercu tanda Terengganu dan gelanggang bagi beberapa acara utama pada Sukan Malaysia (Sukma) 2008 dan perlawanan bola sepak Liga Super.


Sapa Mau JAWAB...
SPRM mane....
Ezam dan Kekotak mane....
Seronok WEH!!!

CUTI... atau berhenti....

Ari ni gua cuti....
opis call...
gua campak henpon gua masuk jamban..
padan muka bos gua...
ada problem setel sendiri.....
ahahah..
haram kacau kalo cuti!!!!!

Jumaat, 29 Mei 2009

WOI.......... NAK CAKAP TU INGAT TUHAN WOI.......!!!

punyai rekod kesihatan baik - SPR (utusan online)

PUTRAJAYA 28 Mei - Perlukah Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mewujudkan peraturan yang mewajibkan seseorang calon dalam pilihan raya mempunyai rekod kesihatan yang baik?

Langkah itu bertujuan untuk memastikan setiap wakil rakyat tersebut dapat berkhidmat dengan lebih berkesan selain mengelakkan kebarangkalian berlakunya pilihan raya kecil yang terpaksa diadakan kerana berlaku kematian.

Dalam hal ini, Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Yusof berkata, suruhanjaya tersebut hanya boleh memberikan nasihat kepada parti-parti politik agar memilih calon wakil rakyat yang mempunyai rekod kesihatan yang baik.

''Saya nasihat elok pilih yang sihat, tetapi soal kematian ini kita tidak tahu kerana ada orang yang hari ini nampak sihat pun kalau ditakdirkan dia meninggal dunia, dia meninggal dunia juga, macam berlaku kemalangan.

''Kita minta janganlah ada kematian wakil rakyat lagi tetapi kalau ada juga kematian kita tidak boleh persoalkan, pilihan raya kecil tetap perlu diadakan," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat menetapkan tarikh pilihan raya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai di sini hari ini.

Abdul Aziz mengulas kekerapan berlakunya pilihan raya kecil dalam tempoh setahun selepas Pilihan Raya Umum Ke-12 pada Mac tahun lalu.

Dalam perkembangan yang lain, Abdul Aziz berkata, pihaknya tidak boleh menyifatkan kempen Pilihan Raya Kecil DUN Penanti yang berlangsung sekarang adalah yang terbaik meskipun mengakui suasana di sana cukup tenang.

''Suasana begitu aman tetapi kita tidak boleh menjadikan ia sebagai contoh terbaik atau kayu ukur bahawa ia adalah pilihan raya kecil yang terbaik.

''Ini kerana parti utama iaitu BN tidak bertanding, jadi kita tidak boleh jadikan sebagai contoh," katanya.

Mengenai kenyataannya semalam bahawa pilihan raya kecil mungkin diadakan sekali lagi jika calon Parti Keadilan Rakyat (PKR), Dr. Mansor Othman menang dan didapati bersalah atas dakwaan memberi sogokan atau tawaran jawatan, Abdul Aziz menjelaskan, perkara itu tidak bermaksud SPR bertindak melampaui bidang tugasnya.

''Ia bermaksud sekiranya calon sendiri melakukannya tetapi sekarang ia tidak dapat disahkan kerana Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sedang siasat, bukan SPR yang siasat," katanya.

Mengenai dakwaan calon Bebas, Aminah Abdullah bahawa dia ditawarkan ganjaran wang dan jawatan, beliau menyerahkan perkara itu kepada SPRM untuk menjalankan siasatan.

''Kita tidak ada pegawai penguat kuasa undang-undang, SPR juga tidak buat siasatan kerana kita tidak ada pegawai penyiasat tetapi SPRM ada," katanya.



MACAM ADE TAKUT KALAH JE...

ahaha DEMOKRASI TERPIMPIN.....

PM baru tau ke.....???

PM terkejut kekejaman ah long... (utusan online)

PUTRAJAYA 28 Mei – Datuk Seri Najib Tun Razak yang terkejut dengan pendedahan kekejaman ah long ke atas peminjam mereka, mengarahkan pihak berkuasa bertindak segera ke atas kumpulan ceti haram tersebut.

Serentak itu juga, Perdana Menteri mengingatkan orang ramai supaya menjadikan peristiwa ah long merantai leher dan kaki tiga mangsa mereka yang dilaporkan meluas akhbar-akhbar tempatan hari ini sebagai satu iktibar.

“Saya terkejut dengan tahap kezaliman dan tindakan tidak berperikemanusiaan yang dilakukan oleh ah long.

“Saya harap rakyat Malaysia akan sedar dan menjadikan kejadian itu satu iktibar untuk sama sekali tidak meminjam daripada ah long,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar mengumumkan unjuran rasmi kadar pertumbuhan Keluaran Dalam Negeri Kasar (KDNK) Benar Malaysia 2009 di pejabatnya di sini hari ini.

Perdana Menteri ditanya reaksinya terhadap kekejaman ah long yang dilaporkan akhbar-akhbar tempatan hari ini di mana tiga lelaki diperlakukan seperti binatang apabila leher dan kaki mereka dirantai serta dikurung dalam ‘lokap’ buatan kumpulan ceti haram tersebut.



PM kite baru tau... pelik.. tak pernah bace surat khabo ker???

atau sibuk bace LIBERATION



Selasa, 26 Mei 2009

JANGAN MELAMPAU...NANTI KENE BUANG!

Pindah ke negara lain jika nak buat tuntutan melampau - Pewaris

KUALA LUMPUR 25 Mei - Rakyat negara ini yang kecewa kerana permintaan melampau mereka tidak dipenuhi oleh kerajaan diminta berpindah ke negara lain yang mungkin dapat melayani permintaan tersebut.

Sehubungan itu juga, Penasihat Majlis Permuafakatan Ummah (Pewaris), Dr. Ahmad Zaki Ismail menggesa kerajaan membatalkan status warganegara mereka yang tergamak membuat tuntutan yang bertentangan dengan semangat Perlembagaan Persekutuan.

Langkah tersebut katanya, mampu membantu negara untuk mencapai gagasan 1Malaysia yang dicetuskan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Justeru para pemimpin kerajaan diminta tidak mengalah terhadap tuntutan melampau pihak-pihak tertentu bagi memenuhi kepentingan mereka," katanya.

Menurutnya, adalah lebih baik mereka yang terbabit berpindah ke negara lain yang dirasakan selesa untuk tinggal daripada menimbulkan pelbagai masalah di negara ini.

Beliau mengulas teguran Perdana Menteri terhadap sikap beberapa pihak di dalam dan luar kerajaan yang cuba mengambil kesempatan daripada gagasan 1Malaysia dengan membuat tuntutan keterlaluan dan tidak munasabah.

Perdana Menteri semalam berkata, 1Malaysia diwujudkan untuk meningkatkan penghayatan rakyat pelbagai kaum dan agama terhadap aspek perpaduan nasional.

Ahmad Zaki berkata, sekiranya kumpulan yang mengemukakan tuntutan itu terdiri daripada golongan rakyat yang prihatin, sudah pasti mereka tahu untuk menilai sesuatu permintaan tersebut.

Sementara itu, Pengarah Projek Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Noor Nirwandy Mat Noordin berkata, permintaan pihak tertentu seperti pertubuhan haram Hindraf memperlihatkan mereka seolah-olah bukan warganegara Malaysia kerana bertindak tanpa berasaskan Rukun Negara dan Perlembagaan Persekutuan.

Beliau menegaskan, rakyat tidak boleh mengambil kesempatan ke atas konsep Satu Malaysia dengan sewenang-wenangnya berhasrat untuk mengubah identiti negara.

"Mereka ini tergolong di dalam pihak-pihak bersuara lantang yang cuba menukar dasar yang diamalkan oleh negara sejak sekian lama sehingga boleh mengakibatkan keharmonian negara terjejas.


Ha... nak buang ke mane??

ahaha.. bagi pelampau jage2 nanti kene buang....

ahahhahaha...

makin kelakor la malaya skarang...

payah beno nak bersuare.. hidup demokrasi.. hidup malaya....


Sabtu, 16 Mei 2009

selamat ari guru.....

SElamat ari guru...
semua guru disambut ari ni oleh memurid...

SElamat ari guru...
yang pernah mengajar di
  • sek. keb. pusat juasseh
  • sek. men. batu kikir
  • sek men teknik tuanku jaafar..
selamat ari guru ditujukan juga kepada cikgu-cikgu yang pernah merotan hukum aku...

1. SEK. KEB. (PUSAT) JUASSEH (1989-1994)
  • cikgu ahmad ishak
  • cikgu zaini
  • ustaz manaf
  • cikgu azizah
2. Sek MEN Batu KIKIR (1995-1997)
  • cikgu zaharah.
  • cikgu yunus

3. SEK. MEN TEK. TUANKU JAAFAR(1998-1999)
  • cikgu najib idris
Selamat ari guru....
Selamat yang maha hebat kepada mak ayah aku...
guru kurniaan maha ESA...

selamat ari guru

Isnin, 11 Mei 2009

Macam LAgu Micheal Jackson... ahaha

haaa... macam lagu micheal jackson...

AUW!!!.....

Black or White



Hee
Go, yeah
Hee, hee

I Am Tired Of This Devil
I Am Tired Of This Stuff
I Am Tired Of This Business
Sew When The
Going Gets Rough
I Ain't Scared Of
Your Brother
I Ain't Scared Of No Sheets
I Ain't Scare Of Nobody
Girl When The
Goin' Gets Mean

......................
Protection
For Gangs, Clubs
And Nations
Causing Grief In
Human Relations
It's A Turf War
On A Global Scale
I'd Rather Hear Both Sides
Of The Tale
See, It's Not About Races
Just Places
Faces
Where Your Blood
Comes From
Is Where Your Space Is
I've Seen The LIGHT
Get Duller
I'm Not Going To Spend
My Life Being A Color

(Michael)
Don't Tell Me You Agree With Me
When I Saw You Kicking Dirt In My Eye

Hee, hee

Ooh, Ooh

It's Black, It's White
It's Tough For You
To Get By
It's Black , It's White, Whoo

Ooh, Ooh

It's Black, It's White
It's Tough For You
To Get By
It's Black , It's White, *Whoouuuuuuuuuuuuuuuu*

*bunyi macam orang sedang menangis kegembiraan dan kesedihan



p/s lirik tu micheal jackson yang nyanyi....


ahaha... tergelak aku....

Jumaat, 8 Mei 2009

SPeaker GELAP

Gua dah ade speaker..
speaker gua kaler gelap...
speaker gua kaler itam..
lagi banyak speaker lagi syok bunyi...

TAPI perok baru ade 2 SPEAKER.... satu malaya sudah hantar bunyi...

CAYALA!!!

Khamis, 7 Mei 2009

SPEAKER....


Kepada mereka-mereka yang sedang... atau tengah merebut SPEAKEr... boleh la mendapatkannya terus daripada gua....

tak mahal... kat dalam kancil gua ada 4 speaker.... plus 2 tweeter...

kalo nak gua bagi... tapi jangan rebut-rebut....

gua ikhlas,,, sedekah anak-anak yatim dan rakyat merhain..

err.. background blog ni kaler itam... nak kene tangkap jugak ke.... ya ampuuuun

perok..

dengo kabo perok ari ni kene langgor dek garuda....
ape ke he nye ni...

dewan udoh runtuh ke...

Selasa, 5 Mei 2009

PAK SAMAD JANGGUT & Prof Muhammad... saya tabik!!!

PPSMI: Sasterawan Negara sanggup lepaskan gelaran - Mstar Online

KUALA LUMPUR: Lima Sasterawan Negara melahirkan sokongan terhadap kempen menggesa dimansuhkan dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik Dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) dengan dua daripada mereka sanggup melepaskan gelaran masing-masing.

Sasterawan Negara Datuk A. Samad Said dan Prof Muhammad Haji Salleh membayangkan sanggup melepaskan gelaran berkenaan jika ia menjadi faktor penghalang untuk menyuarakan bantahan mereka.

Kedua-dua mereka menegaskan, tindakan susulan bagi memansuhkan PPSMI akan tetap diteruskan melalui usaha secara individu mengikut bidang masing-masing memandangkan terdapat beberapa Saterawan Negara yang telah uzur.

“Kami masing-masing menjalankan tugas mengikut dunia kami tersendiri, usaha berbeza tetapi matlamatnya sama.

“Kami memang sanggup (lepaskan gelaran), kalau dikiranya sasterawan negara itu berdegar bunyinya, ambillah kesemuanya," kata A Samad pada sidang media di Rumah Persatuan Penulis Nasional Malaysia (PENA) di sini, hari ini.

Tiga lagi Sasterawan Negara yang menyokong bantahan tersebut ialah Datuk Shahnon Ahmad, Datuk Abdullah Hussain dan Datuk Noordin Hassan.

Bagaimanapaun ketiga-tiga mereka tidak dapat hadir pada sidang media tersebut kerana mempunyai masalah kesihatan.

A Samad berkata, beliau akan berusaha keras dalam memastikan PPSMI dihapuskan dan sanggup untuk turun ke bawah bagi ‘merakyatkan’ orang ramai agar sedar mengenai dasar yang dikatakan menjadi ancaman kepada bahasa Melayu itu.

Ditanya sama ada pihaknya sudi untuk membincangkan isu itu sekiranya dipelawa oleh kerajaan, A Samad berkata, mereka tidak akan menolaknya sekiranya perbincangan itu diadakan dengan baik.

“Kalau pelawaan kerajaan yang baru baik... kita akan sambutlah dengan baik, tetapi kami tidak mahulah pertemuan ini hanya kiasan sahaja,” katanya.

Jelas beliau, kerajaan perlu mengakui hakikat bahawa dasar PPSMI adalah salah dan melanggar Perlembagaan Persekutuan.

“Mereka perlu mengakui kesalahan dalam melanggari Perlembagaan.

"Tidak ada gunanya dibetulkan yang lain kalau Perlembagaan itu dilanggar,” katanya.

Sementara itu, Muhammad pula mendakwa, isu PPSMI merupakan satu musibah kepada nasib bangsa Melayu dan perkara seperti ini tidak pernah berlaku kepada bahasa-bahasa besar lain yang katanya mempunyai martabat yang tersendiri.

“Tidak pernah orang cuba sentuh bahasa Perancis. Cuba anda ubah bahasa itu kepada bahasa Inggeris, pastinya orang Perancis akan marah kerana mereka yakin bahasa mereka bahasa terbaik di dunia," katanya.

Beliau bagaimanapun menyokong dasar kerajaan untuk memperluaskan penguasaan bahasa Inggeris, namun bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan tidak boleh dipinggirkan.

Kelima-lima sasterawan itu turut menggariskan beberapa hujah yang menyokong bantahan mereka terhadap PPSMI.

Antaranya ialah pencapaian bahasa Inggeris boleh diperbaiki dengan kaedah pengajaran yang lebih berkesan dan sikap terhadap bahasa yang lebih sihat.

"Pemenang Anugerah Nobel dalam semua bidang juga bukan saja datang dari negara-negara berbahasa Inggeris tetapi lebih banyak dari negara bukan berbahasa Inggeris seperti Perancis, Jerman, Jepun, Sepanyol Switzerland, India dan Bangladesh.

"Selain itu, beberapa masalah yang dihadapi di negara kita bukan berpuncakan penguasaan bahasa Inggeris kurang cekap tetapi pada budaya kerja yang tidak rapi dan disiplin yang tidak ketat," katanya.


p/s bila cakap kena kotakan....

Isnin, 4 Mei 2009

senyum....

Dahlia...
Dah pandai senyum...
Dah pandai senyum....

Isnin, 27 April 2009

time muda....





Dah lepas dah......

SALAM....

SALAM NASI GORENG
SALAM TEH TARIK
SALAM TOSEI
SALAM KOPI O
SALAM ALI MAJU
SALAM PERKENALAN....

SALAM PAK PYAN!

Rabu, 15 April 2009

Selasa sampai Rabu...


Ada perubahan....
Hati Mau Sabar..
Hati Mau Tenang...
Jiwa Tak Bleh Kacau...
Napsu Kena Dinding...
Akal Mau Celus...

Jumaat, 10 April 2009

KAbinet...


Kabinet dah siap...
Kabinat dah ready nak simpan...
Kabinet ade banyak rahsia...
Kabinet yang selerak kene susun kemas-kemas...
Kabinet rosak bleh kasi betul....

Rabu, 8 April 2009

ALhamdulillah

ALhamdulillah...
Syukur seribu nikmat.

Rabu, 1 April 2009

NAJIB= PM MALAYSIA


Najib sah angkat sumpah Perdana Menteri Jumaat ini *UTUSAN MELA atas talian (1 April 2009 / 5 Rabiul Akhir 1430)

KUALA LUMPUR 31 Mac – Datuk Seri Najib Tun Razak akan mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri yang keenam di hadapan Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin Jumaat ini.

Semua anggota Jemaah Kabinet telah menerima surat jemputan menghadiri istiadat pengurniaan suratcara pelantikan dan istiadat mengangkat sumpah serta menyimpan rahsia Najib yang akan berlangsung di Istana Negara.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz yang mengesahkan perkara itu memberitahu bahawa beliau telah menerima surat berkenaan pagi ini.

“Saya telah menerima surat jemputan menghadiri Majlis berkenaan daripada urus setia Jemaah Menteri pagi ini.

“Ia akan berlangsung pada pukul 9 pagi Jumaat ini bertempat di Balai Rong Seri Istana Negara,” katanya sewaktu dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Utusan Malaysia hari ini turut memetik sumber Istana Negara bahawa Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi akan menghadap Tuanku Mizan secara rasmi pada Khamis ini bagi memaklumkan hasratnya melepaskan jawatan.

p/s : apa cabaran Malaysia.... ni bukan APRIL FOOL!!!

Khamis, 26 Mac 2009

Sperm tu SPRM ke??

SPRM.. bunyi macam SPeRM je...
ahaha tergelak aku...

Tu bunyi je tau... aku terdengar budak-budak skolah duduk minnum sebelah meja aku kat kedai mamak dok sebut-sebut..
agaknye bebudak tu baru belajar bab pembiakan kot...

ahaha tergelak aku....

aku tak salah.

Kalo merujuk kepada KITAB GOOGLE :IMAGE... bila taip SPRM.... jadi macam gambar kat bawah nun.. cuba zoom... KEBETULAN je tuh...

Rabu, 25 Mac 2009

Spa Q-TV 3


PAtut la hidup diorang tunggang langgang...
tak pernak nengok keluarga Qistina buat ibadat pun.......

ahaha tergelak aku.....


p/s aku tak la baik sangat... ahahah tergelak aku...

Rabu, 18 Mac 2009

Teori Seorang Ayah

Hari ni genap 23 hari aku bergelar Ayah..... banyak keistimewaan menjadi seorng ayah.. pulak-pulak baru dapat anak yang pertama... Banyak nasihat dan teori yang aku dapat...

1. Teori Perut Bayi Kembung / Angin
2. Teori membancuh susu tepung (susu awalan bayi)
3. Teori pemilihan dan pembelian lampin pakai buang
4. TEori penyediaan tungku untuk isteri
5. Teori menahan sabar
6. Teori ayat-ayat menghalau setan / jin (tips penting dari ustaz / orang alim2)
7. ETC....

kira hidup seorang ayah adalah rumit namun tidak serumit kitaran seorang ibu baru yang berjauhan dengan suami ketika melaksanakan kerja-kerja PEMANTANGAN....

Dan mengikut pengiraan kalendar masehi yang tergantung di dalam rumah aku... genap la 9 hari aku duduk seorang diri di rumah menguruskan dan meneruskan hidup... sebagai seorang bujang yang mempunyai isteri yang sedang berpantang....

Aku berjaya menguruskan hidup.. termasuklah memasak...

dan hari ni genap 5 bungkus Roti Gardenia dan Sepapan telur telah berjaya aku habiskan...
setiap malam menu kegemaran aku adalah berasaskan roti dan telur dan sos cili *tajuk life*




p/s... kalo korang ade nasi + lauk best2 ajak la aku makan... jemu makan sorang2...

Selasa, 17 Mac 2009

Album terbaik sepanjang aku hidup...













Kenapa tak de album melayu leleh....???

skudeng