Isnin, 23 Disember 2013

Keinginan Gua Bergambar


Dah lama gua menteladani dan menyantuni karya novel, sajak dan puisi dia.
Selisih bahu dua tiga kali, nak tegur dia ni gua segan kerana  dia seorang besar,

Baru sekarang dapat gua ajak bergambar.
Terima kasih Abang Pyan bagi laluan besar untuk bergambar dangan A. Samad Said.

Selasa, 19 November 2013

Gua Kena Tindih..

Pagi semalam dalam komuter...

Wah bukan main makcik dengan brader sebelah kiri kanan gua ni...
Tido tak ingat dunia...
Main himpit2 gua pulak... 
Kalo gua tido ni maun gua ingat kena tindih hantu tinggi sambil mulut kumat kamit baca ulang2 walaya'udhu hizuhuma... 
Ayat kursi tu... dalam keadaan berpeluh2...

Rabu, 30 Oktober 2013

kadang kala gua pun berasa bosan dengan dunia








kadang-kadang untuk menghilangkan bosan... 
gua akan berjumpa kawan lama...
tengok dia mengukir buluh corak motif tumbuh-tumbuhan....

Isnin, 21 Oktober 2013

Bunga Sakit Gigi

Inilah hasil daripada lawatan ke klinik gigi...
Taman Rama-rama Kelumpo

Khamis, 10 Oktober 2013

Bunga Nak Bela Kucing



Dalam kereta, waktu pulang dari rumah pengasuh, Bunga bertanya pada gelfren gua..
"Mama.... Hana nak bela kucing boleh tak ?" dengan tenang gelfren gua menjawab tak boleh sambil geleng kepala dengan alasan nanti kucing berak.. Berak kucing ni busuk.

Gua memang tau gelfren gua ni memang tak suka kucing...
Kemudian dengan selamba Bunga memberi cadangan.. " Mama... kita bela kucing tak da bontot boleh tak?"

Entah macam mana agaknya rupa kucing tak da bontot tu.. kehkehkeh

Isnin, 23 September 2013

Angan-angan...



Teringin nak update...
Dah habis raya fitrah...
Raya Besar nak sampai...
Apa pun tak ada..
Kepala ligat dok cari idea!

Isnin, 9 September 2013

Tiba-tiba Saja



tak da kerja... 
lepas asar lepak podeksen...
 habis layan bunga sama mat raifal balik...

Selasa, 23 Julai 2013

Rahsia Gua Waktu Sahur

Tu nampak...
Bukan senang nak guna pinggan ni tanpa pengetahuan Bunga...
Kalau dia tau maun dia nangis tak ingat dunia...
Kadang- kadang bapak-bapak ni nak merasa jugak jadi cute
Kehkehkeh

Rabu, 17 Julai 2013

Bau Yang Mengikut



Gua toleh kiri...
Gua toleh kanan...
Gua tetap bau...

Cilakak gua terpijak taik kucing..
patut la bau bendalah ni ikut gua ke mana sekali pun jejak gua

Isnin, 15 Julai 2013

Ikhtiar Hidup

Entah kenapa sedar- sedar saja gua dah berada ditengah lautan. Mungkin terhantuk keras kepala gua pada bucu tempat duduk penumpang baris depan. Sebelum ini gua rasakan pesawat yang gua naik ini bergegar akibat bergesel awan tebal nan hitam.

Sempat gua sarungkan jaket keselamatan sepertimana yang diarahkan pramugari genit. Itu perkara terakhir yang gua ingat.

Nah! Sekarang terapung-apung gua di lautan biru bersama beberapa penumpang yang lain. Dengan semangat kepimpinan yang gua ada. Semangat ketua petrol pengakap sekolah. Latas gua jerit mengarahkan penumpang yang berhampiran berkumpul yang pada fikiran gua agar lebih mudah dilihat penyelamat.

Kami terapung apung di tengah lautan biru. Mahu hala kemana pun tidak gua tahu. Pada saat ini gua terkenang pada anak bini.

Tiba-tiba...
Cilakak bunga kencing malam...
Habis basah gua..
Bau hancing gua malam tadi.

Jumaat, 5 Julai 2013

Ujian

Gua memikirkan hikmah ujian yang tuhan berikan pada gua...

Selasa, 25 Jun 2013

Nikmat Menonton

Nikmat seorang bapa seprti gua adalah menonton Metallica Live Shit Binge n Purge San Diego

Sabtu, 22 Jun 2013

Masuk Hospital

Minggu lepas Mat Raifal masuk hospital sebab brontikaitis..
Minggu ni pulak giliran Bunga kes demam viral...
Gua laki bini penat bukan main bergilir di hospital...

Rabu, 5 Jun 2013

Gua Baru Panjat Gunung Datuk Kali Kedua Lepas 16 Tahun (1997)

Abang panjat gunung kaki ayam saja.. tapi bila turun betis dan peha abang pulak yang sakit.
heran sungguh

 Gua snap gambar ni taim gua baring separuh jalan turun.. gua letih.

p/s : bab kaki ayam tu gua tipu.. gua pakai kasut

Selasa, 28 Mei 2013

Tulis Kosong

Assalamualaikum.
Salam Sejatera
-
-
-
-
-
-
-
-


Sekian, Terima Kasih

Jumaat, 3 Mei 2013

Bunga Mau Tido...




Bunga nak tido dia kena gentel janggut gua...

Kepala berbantalkan lengan gua...
Didodoikan lagu yg gua nyanyi...
power...power...

p/s gua nyanyi "Master of Puppets" edisi nada gemalai jiwa bantal berpeta

Khamis, 25 April 2013

KAncil MAn - Neon Terbit


KAncil MAn ini adalah buku terbitan NEon Terbit...
Kancil MAn a.k.a Joe a.k.a Ahmad Johari Ahmad seorang punk.
Kancil Man ni buat orang pikir gua seorang gila kerna gelak sorang sorang dalam komuter arah Senawang - Bank Negara-Senawang.
Dua hari gua gelak sorang-sorang...
Dua hari juga orang anggap gua gila..
Gila sampai meleleh air mata...
Cilakak betul Kancil Man....

Selasa, 2 April 2013

Mat Raifal!!!


Lihat lah Mat Raifal...
Riang digeletek gua...

p/s : semalam Mat Raifal kena kekoh tang kelopak mata..dia dah lulus peringkat 1... 
makin kuat dia sekarang

Khamis, 14 Mac 2013

Baju...


Gua rasa.. area seremban gua sama bini saja ada baju ni...
Rock oO!

Isnin, 25 Februari 2013

Sambutan Hari Jadi Peringkat "Nuclear Family"

video


Gua sekeluarga berwasatiyyah di majlis hari lahir Bunga

Isnin, 4 Februari 2013

Rumah Habitat

Perhatikan, dengarkan klip di atas.. banyak kebenaranya...

dan paling celaka komen pakcik yang gambar seperti di bawah




Rabu, 30 Januari 2013

politik...





bilo kito lomah....
 macam-macam la kito buek nak nunjuk an kehandaan kito... 
nak ngoba kek oghang kito ni kuek... 
contoh eh, kuek macam 50 tahun dulu...

Isnin, 21 Januari 2013

adam..

jangan risau..
dia lelaki..
bisa menunjukkan putingnya...


Jumaat, 11 Januari 2013

Esok hari berhibur...

Orang lain pergi berhibur...
Gua tinggal seorang diri...
Tiada larian...
Tiada sorakan..
Gua tinggal seorang diri...
Tidak seperti dulu...

Jumaat, 4 Januari 2013

LEd Zeppelin KEnnedy Centre Honors !!

LEd Zeppelin tak da pa yang dapat gua kata...

Rabu, 2 Januari 2013

skudeng