Rabu, 18 Mac 2009

Teori Seorang Ayah

Hari ni genap 23 hari aku bergelar Ayah..... banyak keistimewaan menjadi seorng ayah.. pulak-pulak baru dapat anak yang pertama... Banyak nasihat dan teori yang aku dapat...

1. Teori Perut Bayi Kembung / Angin
2. Teori membancuh susu tepung (susu awalan bayi)
3. Teori pemilihan dan pembelian lampin pakai buang
4. TEori penyediaan tungku untuk isteri
5. Teori menahan sabar
6. Teori ayat-ayat menghalau setan / jin (tips penting dari ustaz / orang alim2)
7. ETC....

kira hidup seorang ayah adalah rumit namun tidak serumit kitaran seorang ibu baru yang berjauhan dengan suami ketika melaksanakan kerja-kerja PEMANTANGAN....

Dan mengikut pengiraan kalendar masehi yang tergantung di dalam rumah aku... genap la 9 hari aku duduk seorang diri di rumah menguruskan dan meneruskan hidup... sebagai seorang bujang yang mempunyai isteri yang sedang berpantang....

Aku berjaya menguruskan hidup.. termasuklah memasak...

dan hari ni genap 5 bungkus Roti Gardenia dan Sepapan telur telah berjaya aku habiskan...
setiap malam menu kegemaran aku adalah berasaskan roti dan telur dan sos cili *tajuk life*




p/s... kalo korang ade nasi + lauk best2 ajak la aku makan... jemu makan sorang2...

8 ulasan:

keylee daud berkata...

BAGUS2..KEKEKE BUJANG TAPI..KEKEE

Fa-T berkata...

tuan keylee daud..
err.. teringat le...
kadang-kadang macam nak lupa diri
huahuahua

Maya Helmi berkata...

dah jadi ayah yer???wahhhh

Fa-T berkata...

Tetuan maya helmi..
yeehaaa...

Pyanhabib berkata...

selamat jadi ayah yang ke-24 hari!

Fa-T berkata...

Tetuan Pyanhabib
esok 25 hari.. ahaha :)

CakLam berkata...

Jom makan kat tkt 5, aku belaje...

Fa-T berkata...

tetuan CakLam

ahaha... tidak...!!! tak klassss....!

skudeng