Jumaat, 1 Julai 2011

Iblis Kini Ber'helmet'....




Selesai tongkatkan motor gua melonggarkan ikatan helmet gua. Dah sepuluh tahun gua pakai motor ni. Ingat nak tukar yang lain, yang lagi besar tapi kewangan menjadi batasan. Gua letak helmet atas motor dan menuju ke arah nursery nak amik bunga. Bunga barang kali tengah berhibur bermain bersama rakan. Sampai di nursery, bunga dah 'redi' bersama beg galas Upin Ipin, lagak persis budak tadika. Gua kira pengaruh daripada senior di nursery.

Gua sambut bunga, selesai ucap terima kasih pada pengasuh, gua berjalan riang bersama bunga sambil menyanyi. Menyanyi lagu 'closing' siri Barney dalam genre pelat. "I leh yu, Yu leh me... , we a-a-a pi pemeli" Riang. Sambil jari kadang kala menunjuk ke arah langit, burung lelayang melintas terbang di kala senja semakin berlabuh.

Tiba di rumah, bersiap untuk solat maghrib. Menanti seruan azan. Selesai sembayang, gua teringat kembali helmet gua yang tertinggal di atas motor. Helmet ini lah antara pelindung kepala gua dengan "curb" jalan sekiranya gua jatuh. 

Betul kata orang tua, dikala senja, sedang azan berkumandang, Iblis akan mencari perlindungan di dalam tandas kerna dek panas seruan azan. Dek seruan azan itulah mungkin Si Iblis mengambil helmet gua untuk dijadikan alat perlindungan ketika dalam pelarian tergesa-gesa ke tandas. Sehingga kini entah mana menghilang. Dan kerana itulah gua kerugian RM40 membeli helmet baru.

Cilakak betul puak-puak Iblis kini.


7 ulasan:

pye:rudz berkata...

lain kali jangan lupa tulis alif-lam-lam-ha kat helmet sebelum tinggal.

honey amour berkata...

salam kenal..nice blog..jom join kontes kat my blog

Contest---> : 'AKU SAYANG DIA'

jgn lupa join ye :))

Tanpa Nama berkata...

lu pakai sarban je la der...xyah risau kene curikk..hahaa

Najwa Aiman berkata...

Lu pun perlu helmet ke? Bukan lu ni keras kepala ke...? Aiyaaarrrkkksss...!

GAFARO a.k.a. agentno9 berkata...

lain kali tampal la stiker "cupin" baru rempit...

Fa-T berkata...

tetuan pyerudz...
kehkehkeh.. tak jadi.. yang rembat jenis rakyat Raja Kalinga

tetuan honey...
gambar gua comolot boleh?

tetuan tanpa nama...
serban.. gila gua bukan singh

tetuan najwa...
ehehe.. kepala lembut2...

tetuan gafaro...
kehkehkeh... nanti ada yang rembat dari belakang

Unknown berkata...

kahkahkah...
gua rse saitan tu mmg deep 'ms88' kot..kahkahkah

skudeng