Khamis, 24 November 2011

Cerita Malaysia Tidak Ke Piala Dunia - Review Gua


Memandangkan Malaysia baru lepas naik podium tempat pertama di Bung Karno pada Sukan SEA yang lepas dan kekalahan pada Syiria dengan perbezaan gol sebanyak 2 gua nak review buku yang telah hampir sebulan gua khatam.

Buku ni gua cekau masa pelancaran buku yang terkandungnya KEGAGALAN Malaysia selama 40 tahun untuk ke Piala Dunia setelah tersekat di peringkat saringan kumpulan. Isi kandungan buku ini merupakan satu ringkasan, sipnosis serta kajian oleh penulis (Lucius Maximus) ke atas perkembangan (sebenarnya kembang dan kuncup... lepas tu kuncup.. ni harap nak kembang semula pun nampak nak kuncup) bola sepak Malaysia. Pembabitan politik, golongan ke atasan kuning,dalam arena bola sepak negara sedikit sebanyak menerbitkan faktor-faktor logik yang bangang dan secara tidak langsung menyumbang kebangangan penyusunan strategi dan latihan skuad negara.(termasuk juga latihan di Frazer Hill sebelum ke tanah arab yang panas.. habis kulit kena sunburn)

Gua nasihatkan mana-mana mamat yang kononnya sokong skuad negara... sila baca buku ni dan kaji sendiri tang mana sebenarnya bangang.

p/s : nak beli cari Dubook Press 

5 ulasan:

محمد رازيق berkata...

gua nak cari buku ni der

blog-tips-kurus berkata...

saya kaum hawa. sekian.
Majulah sukan untuk negara! :-)

Daddylicious berkata...

tak kisahlah apa cerita pun tapi kalau bijak sangat bercerita pun macam bijak pula...:)

Hamizan berkata...

malasnya aku nk baca cerita lama tuuu...

Fa-T berkata...

jawi...
elok la,

blog kurus...
ya maju.. harap

daddy...
ntah... pandangan ni macam2 ada.

hamizan...
baca merto saja

skudeng