Ahad, 7 November 2010

Ikut Jawapan Pak Cik Ramli lah...

Gua budak kampung...
Sebelum gua dan famili gua menetap di Senaling... kiteorang duduk kat area Pekan Juasseh...
Juasseh tempat Ujang... yang kartunis tu... sekitar tahun 1992..
Gua cukup seronok mendiami kawasan Juasseh...
Gua sekolah pun di Juasseh... bagi gua Juasseh sudah macam syurga untuk budak-budak macam gua...
Gua memancing...menjala... kat Empangan Bangkong... Pergghhhh...
Mandi bonda (tali air)... mandi Sg Muar... mandi Sg. Kg. Acheh...
Setakat dari Jemapoh ke Jambu Lapan... gua lipat pakai basikal BMX gua je... kadang-kadan C70 bapak gua...

Tuk' dijadikan cerita...
Gua bebudak sebaya gua gelar gua Hantu Tiruk...
Ajak saja gua mandi sungai... gua geranti setuju....
Alasan gua dengan mak bapak gua... buat kerja sekolah...
Tak kira bulan...  termasuklah bulan Ramaddhan...

Pada satu ketika gua pernah dikantoikan oleh seorang  bernama Ramli...

Bapak gua tannya gua...
"Pak Cik Ramli bagitau gua.... lu dengan klik lu mandi sungai..."

Gua jawab dengan ikhlas sedikit tipu...
"Mane de.. gua pergi buat kerje matematik..." (sukat kedalaman sungai port gua mandi... dan besar piling yang perlu bagi platform terjun tiruk )

Bapak gua tak puas hati..
"Lu jangan tipu... gua libas lu nanti....

Gua... dengan rilex... tanpa penipuan...
"kalau macam tu... gua ikut la pe yang pak cik ramli cakap... sebab tak de pilihan.. "

lantas bapak gua mungkir janji... dengan pantas dilibasnye getah paip... gua stedi... tahan belakang... BIRAT!

menangis merajuk tak makan...

kadang-kadang gua terbayang... bunga gua jawab macam gua jawab dengan bapak gua...
biar gua asah backhand gua...

ahahhahah

3 ulasan:

Najwa Aiman berkata...

Lu bersyukurlah kuah tumpah ke nasi, dan bukan ke lantai tau! Eheks...

Murah Gerek berkata...

wa da jmpe jiran bru lu nme nye RAMLI...n wa da tgk gak port bunga lu nak berenang..ahahahah..~~~

budak getah berkata...

bro.lu juasseh mane bro?lu tiruk sg kg acheh?sape lg geng sebaya?kg gua tu..huhuhu

skudeng